18 Şubat 2017 Cumartesi

David Bowie ve Nikola Tesla

İlk bakışta bu iki ismin aynı cümle içerisinde yer alması çok anlamsız gelebilir. Birisi 21. yüzyılın en büyük müzik ikonlarından olurken diğeri ise dünya tarihinin gördüğü en zeki adam. Evet Nikola Tesla, on kişiden sekizinin dünyanın en zeki kişisi olarak kabul ettiği Einstein'dan çok daha zeki bu konu hakkında sayısız tez sunabilirim STFU. Peki aynı zaman döneminde bile yaşamamış bu iki adamın ortak noktası ne? Aralarındaki bağ ne?


Bu sorunun cevabı en favori yönetmenler listemde tepede yer alan Christopher Nolan. Bowie'yi Tesla ile özdeşleştirdiği 2006 yapımı filmi The Prestige ana konumuz. Nikola Tesla'nın kendi zamanının çok ötesinde biri olduğunu düşünen Nolan -ki gerçekten de öyle- rol için aklına direkt olarak David Bowie'nin geldiğini belirtmiş. Zaten çok çook büyük bir Bowie hayranıymış. Eh hal böyle olunca adeta yalvarırcasına -aslında yalvarmıyor hani mecazen- teklifini sunmuş David Bowie'ye rol için. En başta biraz soğuk yaklaşsa da sonradan teklifi kabul etmiş. Bowie<3



Filmde bir sahnede Nikola Tesla'yı oynayan Bowie, ana karakterlerimizden Robert Angier'a "Hiçbir şey imkansız değildir" diyor. Güzel söz, dursun aklımızın bir köşesinde. Şimdi itiraf etmem gereken bir şey var. Filmi ilk izlediğim zaman Nikola Tesla'yı oynayan kişinin David Bowie olduğundan bir habersizdim. Saaaad. E ufaktım 13-14 yaşında bir şeyim. Filmi izlerken "Oooaaa Nikola Tesla ne karizma yeaaa" dediğimi de çok net hatırlıyorum oynayan kişinin David Bowie olduğundan habersiz bir şekilde. İzlediğim bir dizi ya da filmi ikinci ya da üçüncü kez izlemeyi hiç sevmem normalde. İzledim ve bitti. Bu olay bir kere olmalı ve böyle kalmalı benim için. Ama bu despot kuralımı The Prestige'de çiğnemiştim. Bu yıl ne zaman olduğunu hatırlamasam da yeniden izlemiştim. Bu sefer "Oooaaa Nikola Tesla ne karizma yeaaa" düşüncem yerini "Oooaaa David Bowie ne karizma yeaaa" düşüncesine bıraktı. E malum David Bowie olduğunu bilip izleyince çok daha farklı oluyor ikinci izleyişiniz olsa da. Seyredin, güzel film. O kadar David Bowie dedik durduk yazıyı bir şarkısıyla sonlandırmamak olmaz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder